یازدهمین رئیس جهمور چین طولانی‌ترین پل دریایی جهان را افتتاح نمود. این پل ۵۵ کیلومتری شامل ۴۸ کیلومتر جاده و ۶.۷ کیلومتر تونل می‌شود و پروسه‌ی ساخت آن ۹ سال به طول انجامیده است. گفته شده این پل برای اولین بار توانسته  هنگ کنگ را به شبه جزیره ماکائو و شهر جو‌های در خاک چین وصل نماید.

به گفته‌ی کارشناسان، این پل دریایی زمان طی شده برای این مسافت را بسیار پایین می آورد و اکنون موفق شده مسیر ۴ ساعته‌ی میان زوهای و هنگ کنگ را به مسیری ۴۵ دقیقه‌ای تبدیل نماید.

این پل طوری طراحی شده که در مقابل زلزله و طوفان مقاوم است و ساختار بتنی آن به گونه‌ای است که می‌تواند در مقابل وزش بادهایی با سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت مقاومت کند. همچنین برای ساخت آن حدود ۴۰۰ هزار تن فولاد به کار رفته است، که با این میزان فولاد می‌توان ۶۰ برج ایفل ساخت.

حدود ۳۰ کیلومتر مسیر این پل از روی آب دریای جنوب دلتای رودخانه مروارید می‌گذرد که ۷ کیلومتر آن مسیر تونلی است که در زیر آب ساخته شده و بوسیله دو جزیره مصنوعی به پل متصل شده است. باقی آن جاده‌ها و تونل‌هایی است که پل اصلی را به شبکه راه‌های جوهای و هنگ‌کنگ متصل می‌کند.

به گفته مقامات، عملیات ساخت با مشکلات ایمنی همراه بود و دست‌کم ۱۸ کارگر در طول ساخت پل جان خود را از دست دادند. با ساخت این پل دریایی علاوه بر اتصال مراکز توسعۀ فناوری‌های نوین در یازده شهر چین که با درۀ سیلیکون آمریکا رقابت می‌کنند، مراکز جذب گردشگر در دو سرزمین نیز به یکدیگر وصل می‌شوند.

قرار است رفت و آمد روی این پل به وسیله اتوبوس صورت پذیرد و خودروهای شخصی برای عبور از آن، نیاز به مجوز ویژه خواهند داشت.

مسئولان تخمین زده بودند که حدود ۹۲۰۰ خودرو هر روز از این پل عبور کند اما به تازگی و با ساخت و توسعه شبکه‌های حمل و نقل منطقه، انتظار می‌رود تعداد متقاضیان عبور از پل روز به روز کمتر شود.

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها